جباری:از ۷ هفته دیگر بر می گردم/نباید از کره جنوبی غول بسازیم/ دژاگاه اصولی و اروپایی بازی می‌کند

مجتبی جباری این روزها کمتر در کانون توجه قرار دارد. هافبک بازیساز استقلالی‌ها مینیسک خود را عمل کرده و فعلا  به استراحت احتیاج دارد. البته مجتبی همراه با استقلالی ها به شیراز رفت و همراه با این تیم قهرمانی را جشن گرفت.مجتبی در مورد وضعیت خودش و مسائل مختلف دیگر به سوالات سایت گل پاسخ می دهد.
آقای جباری،قهرمانی حذفی مبارک!
ممنون.خدا را شکر که اولین جام را گرفتیم و نتیجه زحمات مان منجر به قهرمانی شد.  
راستی پیش بینی نمی شد با توجه به وضعیتت به شیراز بروی

دوست داشتم در کنار دیگر بازیکنان باشم و خوشبختانه به قهرمانی رسیدیم تا برای ادامه بازی های لیگ برتر روحیه خوبی داشته باشیم.
از شرایط فعلی ات چه خبر؟
فعلا که دوران نقاهت را سپری می‌کنم و با مصدومیت کلنجار می‌روم و تمام تلاشم این است که زودتر خودم را آماده کنم و به ترکیب استقلال برگردم.
چند هفته دیگر می‌توانی در تمرین‌ها شرکت کنی؟
اگر همه چیز ایده‌آل پیش برود، ۶ تا ۷ هفته دیگر آماده بازی می‌شوم.
استقلال در غیاب تو، آندو و کیانوش رحمتی باید بازی های حساسی را پشت سر بگذارد. فکر می‌کنی با این همه مصدوم شرایط در آینده چطور است؟
 بازیکنان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های لیگ نشان دادند که از پتانسیل بالایی برخوردارند. الان بازیکنان حساسیت و شرایط این روزها را درک می‌کنند و با انرژی بیشتری به زمین می‌روند. وقتی من از تلویزیون بازی‌ها را دنبال می‌کنم، حس مسوولیت‌پذیری و غیرت و تلاش را در چهره بازیکنان می‌بینم. مثلا مقابل همین راه‌آهن شما دیدید که چطور بازی باخته را مساوی کردیم.یا بازیکنی مثل خسرو حیدری که همیشه در نقش گلساز برای ما ظاهر می‌شد، حالا خودش هم گل می‌زند و شادی بعد از گل او هم نشان می‌دهد که چقدر اتحاد و همدلی در بین بازیکنان وجود دارد.
استقلال با نتیجه‌ای که مقابل راه‌آهن گرفت کمی از مدعیان جا ماند.آیا می توانید قهرمتان شوید؟
قهرمانی در جام حذفی مقدمه قهرمانی در لیگ است و روحیه بازیکنان بالا رفته است. اگر در لیگ هم قهرمان شویم، سال دلچسب و لذتبخشی می‌شود و شیرینی قهرمانی‌ها دوچندان می‌شود.البته هنوز وقت برای جبران هست و تجربه نشان می‌دهد که قهرمان لیگ تا هفته آخر مشخص نیست. استقلال در بازی‌های باقیمانده می‌تواند فاصله خود را با سپاهان و تراکتور جبران کند و قهرمان لیگ شود.
فکر می‌کنی به بازی‌های آخر لیگ برسی؟
خیلی امیدوارم که در هفته‌های آخر بازی کنم. البته چند روز دیگر آندو به تیم اضافه می‌شود که حضور آندو اتفاق مهمی در این شرایط است.
از بحث استقلال کمی فاصله بگیریم و در مورد تیم ملی حرف بزنیم. قرعه‌کشی مرحله دوم انجام شد و با این قرعه خیلی‌ها معتقدند که گروه آسانی داریم و به سادگی به جام جهانی می‌رویم.
اتفاقا اصلا نباید این حرف‌ها را زد و حریفان را دست‌کم گرفت. تجربه نشان می‌دهد که هر وقت حریفان را دست‌کم گرفته‌ایم، با مشکل مواجه شدیم. باید با تمام تیم‌ها جدی و محکم بازی کنیم و بی‌دردسر به جام جهانی برویم. البته کارلوس کی روش مربی بزرگ و باتجربه‌ای است و قطعا برای تیم ملی برنامه‌های مهمی دارد و تمام حریفان را جدی و سخت می‌داند. 
خیلی‌ها می‌گویند که کره جنوبی قطعا به جام جهانی می‌رود و ایران باید با بقیه رقابت کند.
کره یکی از قدرت‌های آسیا است اما همیشه مقابل ایران مشکل داشته و رقابت ایران و کره جذاب و پرهیجان بوده است. آنها برای رفتن به جام جهانی همیشه برنامه دارند اما این دوره تیم ایران هم با برنامه و با استفاده از یک مربی بزرگ کار خود را برای جام جهانی شروع کرده و قدم به قدم به جلو رفته است. ما نباید از کره یک غول بسازیم و در مقابل سایر تیم‌ها را هم نباید دست‌کم بگیریم.
با آمدن اشکان دژاگاه یک ستاره دیگر هم به تیم ملی اضافه شده است.در این مورد چه صحبتی داری؟
 اشکان از بوندس‌لیگا آمده و بازیکنی که در چنین لیگی بازی می‌کند، حتما توانایی‌های بالایی دارد. دژاگاه مقابل قطر فوق‌العاده بازی کرد و با حضور او، تیم ملی در مرحله بعد قدرتمندتر ظاهر می‌شود. اشکان خیلی اصولی و اروپایی بازی می‌کرد و در همین بازی نشان داد که بازیکن باهوش و خوبی است. امیدوارم بتوانیم با استفاده از تمام بازیکنان و هماهنگی کامل در مرحله بعد هم موفق شویم و با رفتن به جام جهانی شادی بزرگی را به مردم هدیه کنیم.
سال ۹۰ رو به اتمام است … این سال چطور بود؟
سال خوبی بود. در بازی‌های ملی و باشگاهی به آنچه دوست داشتم نزدیک شدم. امیدوارم این سال خوب با قهرمانی در جام حذفی پایان شیرینی داشته باشد.
البته مصدومیت آخر سال هم بخش بد سال بود!
بالاخره مصدومیت بخشی از فوتبال است اما خدا را شکر خیلی زود به شرایط بازی برمی‌گردم و چیز خاصی نیست.
و سال جدید را چطور می‌بینی؟
اول از همه دوست دارم با استقلال به قهرمانی لیگ برسیم و بعد در لیگ قهرمانان از گروه خود صعود کنیم. امیدوارم سال ۹۱ سال صعود به جام جهانی باشد و این سال در خاطره ما ماندگار شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قیمت خودرو
  • لیموزین